NY NISSAN MICRA -MINDRE FORBRUG, MERE POWER
Den nye Nissan Micra DIG-S er udstyret med en mere økonomisk og mere kraftfuld motor end basismodellen. Tallene for C02-udledning er 95 g/km, og den super råstærke motor producerer 72 kW.
Nissans fokus på at reducere udledningen af CO2 har ført til produktionen af elbilen Nissan LEAF. Nissan har dog ikke opgivet forbrændingsmotoren - langt fra. Udfordringen med markant at reducere CO2-emissionerne fra konventionelle motorer har også resulteret i udviklingen af en af de teknologisk mest avancerede benzinmotorer, verden hidtil har set.
Præstation og økonomi
Den nye 1,2-liters, 3-cylindrede motor er indbegrebet af Nissans Pure Drive-teknologi og leverer imponerende præstationer, har en fremragende brændstoføkonomi og usædvanligt lave emissionsværdier - kun 99 g/km, hvilket er blandt de laveste værdier, der nogensinde er opnået med en benzinmotor. Lave omkostninger ved ejerskab gør den til et seriøst alternativ til sammenlignelige dieselmotorer. Og så får man oven i købet en mere udviklet motorgang.
Kompressormotoren med direkte indsprøjtning yder 98 hk og 142 Nm, og CO2-emissionerne udgør bare 95 g/km med manuel gearkasse og 115 g/km med CVT-gearkasse. Brændstofforbruget ved blandet kørsel er 24,4 km/l.
"Emissionsværdier er noget af det første, som købere af bybiler kigger på i dag. Den nye Micra med direkte benzinindsprøjtning og kompressor ligger helt i toppen af biler med en lille emissionsværdi. Men intelligent teknologi under motorhjelmen betyder, at bilens præstationer er mindst lige så imponerende," siger Taina Erkkilä, Kommunikationsdirektør for Nissan Nordic Europe.
Motoren på den nye Nissan Micra er spækket med tekniske nyheder. Den anvender bl.a. Miller-cyklus og direkte benzinindsprøjtning med et forbrændingsforhold på 13:1 for større effektivitet og en kompressor, som giver omgående respons og højere ydelse.
En fantastisk bybil
Bykørsel bliver nemmere med den nye Nissan Micra DIG-S og klassens bedste udsyn, der er et eksempel på, at Micra DIG-S er fuld af teknologi, som både er innovativ og nyttig. Som standard- eller ekstraudstyr fås f.eks. Nissan Connect, et komplet integreret underholdnings- og informationssystem, der bl.a. omfatter navigationssystem med touchscreen. Men Parkeringsassistenten (PSM) er måske det mest nyttige udstyr i Nissans nye bybil - og det er samtidig en teknologi, man sjældent ser i større biler. Parkeringsassistenten måler parkeringsbåse og kan fortæller føreren af bilen, om en parkeringsbås er stor nok.
"Lave emissioner uden at gå på kompromis med køreegenskaber og driftsøkonomi betyder, at den nye 1.2 DIG-S Micra sætter nye standarder for den nuværende generation af bybiler. Ingen anden benzindrevet, kompakt hatchback kan matche den nye Micras samlede effektivitet, og den overgår tilsvarende dieselbiler", siger Taina Erkkilä, Kommunikationsdirektør for Nissan Nordic Europe.
I forbindelse med den nye Micra DIG-S kommer til Danmark har alle landets Nissan forhandlere åbent hus i denne weekend, søndag d. 4 september, hvor man tilbyder MICRA DIG-S til lave introduktionspriser samt attraktive priser på resten af Micra modelprogrammet.
Modelrækken:
Nissans fokus på at reducere udledningen af CO2 har ført til produktionen af elbilen Nissan LEAF. Nissan har dog ikke opgivet forbrændingsmotoren - langt fra. Udfordringen med markant at reducere CO2-emissionerne fra konventionelle motorer har også resulteret i udviklingen af en af de teknologisk mest avancerede benzinmotorer, verden hidtil har set.
Præstation og økonomi
Den nye 1,2-liters, 3-cylindrede motor er indbegrebet af Nissans Pure Drive-teknologi og leverer imponerende præstationer, har en fremragende brændstoføkonomi og usædvanligt lave emissionsværdier - kun 99 g/km, hvilket er blandt de laveste værdier, der nogensinde er opnået med en benzinmotor. Lave omkostninger ved ejerskab gør den til et seriøst alternativ til sammenlignelige dieselmotorer. Og så får man oven i købet en mere udviklet motorgang.
Kompressormotoren med direkte indsprøjtning yder 98 hk og 142 Nm, og CO2-emissionerne udgør bare 95 g/km med manuel gearkasse og 115 g/km med CVT-gearkasse. Brændstofforbruget ved blandet kørsel er 24,4 km/l.
"Emissionsværdier er noget af det første, som købere af bybiler kigger på i dag. Den nye Micra med direkte benzinindsprøjtning og kompressor ligger helt i toppen af biler med en lille emissionsværdi. Men intelligent teknologi under motorhjelmen betyder, at bilens præstationer er mindst lige så imponerende," siger Taina Erkkilä, Kommunikationsdirektør for Nissan Nordic Europe.
Motoren på den nye Nissan Micra er spækket med tekniske nyheder. Den anvender bl.a. Miller-cyklus og direkte benzinindsprøjtning med et forbrændingsforhold på 13:1 for større effektivitet og en kompressor, som giver omgående respons og højere ydelse.
En fantastisk bybil
Bykørsel bliver nemmere med den nye Nissan Micra DIG-S og klassens bedste udsyn, der er et eksempel på, at Micra DIG-S er fuld af teknologi, som både er innovativ og nyttig. Som standard- eller ekstraudstyr fås f.eks. Nissan Connect, et komplet integreret underholdnings- og informationssystem, der bl.a. omfatter navigationssystem med touchscreen. Men Parkeringsassistenten (PSM) er måske det mest nyttige udstyr i Nissans nye bybil - og det er samtidig en teknologi, man sjældent ser i større biler. Parkeringsassistenten måler parkeringsbåse og kan fortæller føreren af bilen, om en parkeringsbås er stor nok.
"Lave emissioner uden at gå på kompromis med køreegenskaber og driftsøkonomi betyder, at den nye 1.2 DIG-S Micra sætter nye standarder for den nuværende generation af bybiler. Ingen anden benzindrevet, kompakt hatchback kan matche den nye Micras samlede effektivitet, og den overgår tilsvarende dieselbiler", siger Taina Erkkilä, Kommunikationsdirektør for Nissan Nordic Europe.
I forbindelse med den nye Micra DIG-S kommer til Danmark har alle landets Nissan forhandlere åbent hus i denne weekend, søndag d. 4 september, hvor man tilbyder MICRA DIG-S til lave introduktionspriser samt attraktive priser på resten af Micra modelprogrammet.
Modelrækken:
Motor |
Ydelse |
Brændstof |
Brændstof-forbrug |
CO2 |
Version |
Gearkasse | Introduktions-priser |
1.2 |
80 hk |
Benzin |
20,0 km/l |
115 g/km |
Visia City |
5-trins manuel |
114.990 kr. |
1.2 |
80 hk | Benzin | 20,0 km/l | 115 g/km |
Acenta |
5-trins manuel | 133.990 kr. |
1.2 |
80 hk | Benzin | 18,5 km/l | 125 g/km |
Acenta |
CVT |
147.990 kr. |
1.2 DIG-S |
98 hk | Benzin | 24,4 km/l | 95 g/km |
Visia |
5-trins manuel | 135.990 kr. |
1.2 DIG-S | 98 hk | Benzin | 23,3 km/l |
99 g/km |
Acenta |
5-trins manuel | 148.990 kr. |
1.2 DIG-S | 98 hk | Benzin | 20,0 km/l |
115 g/km |
Acenta |
CVT |
171.990 kr. |